האם איבדת את יכולת ההשתכרות שלך באופן חלקי או מלא?

קצבת נכות כללית מביטוח לאומי יכולה להעלות את רמת החיים של מי שכתוצאה מהנכות שלו איבד את יכולת ההשתכרות שלו באופן מלא או חלקי.

בכדי להגיש תביעת נכות כללית לביטוח לאומי עליכם לוודא ש:

  • האדם חייב להיות מעל גיל 18 ומתחת לגיל הפרישה.
  • יכולת התפקוד של אותו אדם – אבדן כושר עבודה מלא ו/או שיכולתו הצטמצמה במינימום 50% ממה שהייתה טרם הפגיעה.
  • הקריטריון האחרון לקבלת קצבת נכות כללית, הוא שלאותו אדם אין הכנסה העולה על 45% מהשכר הממוצע בשוק (במקרים של ליקוי חמור מעל 60%).

הקריטריונים הבסיסיים להגשת בקשה

הפרוצדורה בדרך לקבלת הקצבה

בכדי לקבל קצבת נכות כללית, ישנם מספר שלבים אותם צריך המבקש לבצע. בשלב הראשון הוא יצטרך להגיש טופס תביעה לקצבה, לביטוח הלאומי. אל הטופס יש לצרף מסמכים רפואיים ואישורים שונים.

לאחר קבלת טופס התביעה ובדיקתו יוזמן התובע לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, אליה יגיע לאחר הדרכה ע"י גורמיים מקצועיים בחברתנו.

כל אדם הסובל מפגיעה כלשהי, בין אם לצמיתות ובין אם לתקופה מסוימת, אשר משפיעה על תפקודו היומיומי, רשאי להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה, על מנת להגדירו כאדם שסובל מנכות רפואית. המוסד לביטוח לאומי בוחן את התביעה וקובע את אחוזי הנכות הרפואית המגיעים לתובע וזאת על פי הקריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי, ייתכן כי מגיש התביעה יהיה זכאי לקבל הקלות או הטבות מסוימות, כגון קצבת נכות, סיוע ברכישת אביזרי עזר, סיוע ברכישת השכלה ועוד.

אם הינך סובל ממחלות רפואיות המגבילות את הכושר התפקודי וביניהן סכרת נוירופטית, COPD, אירוע מוחי או בעיות לבביות ואינך עובד או משתכר מתחת ל – 4,500 ש"ח ברוטו ייתכן והינך זכאי/ ת לקצבת נכות כללית מידי חודש בחודשו עם אפשרות לקבלת קצבה רטרואקטיבית של עד שנה אחורה מיום הגשת התביעה.

אל תהססו לפנות אלינו בהקדם, לסיוע מקצועי והכוונה ללא תשלום.

WEDOO מימוש זכויות,
אנחנו עושים, עושים בשבילך!

חייג עכשיו 050-9770800 או השאר פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

© 2017 כל הזכויות שמורות - מימוש זכויות wedoo.co.il
Call Now Button